علایم تب مالت = تب مواج = بروسلوز
نوشته شده توسط : محمد

از علایم تب مالت اینست که با تب و لرز و سردرد شدید و کوفتگی بدن همراه با حالت بیقراری شروع می شود . گاهی در بیمار حالت اسهالی به وجود می اید .این تب یک هفته تا 35 روز ادامه می یابد و سپس علایم تب مالت تا مدتی محو می شود و ممکن است بیماری به کلی از بین رفته و بهبودی حاصل شود.

علایم تب مالت

علایم تب مالت

تب مالت یک بیماری انگلی است که عامل مولد آن نوعی باکتری به نام بروسلا می باشد . در این بیماری عفونی دو مرحله تشخیص داده می شود یکی مرحله حاد که با تب همراه است و اثار و علایم موضعی ممکن است همراه تب باشد یا نباشد . دیگری مرحله مزمن که با خصوصیاتی مانند ضعف ، عرق فراوان ، دردهای شدید یا خفیف در اعضاء بدن و عود تب همراه می باشد .

برخی از علایم تب مالت

به گزارش بخش سلامت سایت اسان طب ، عامل این بیماری از بعضی پستانداران مانند گاو یا خوک یا بز به به انسان سرایت می کند و بیشتر در افرادی که حیوانات مذکور را نگهداری می کنند مشاهده می شود . از علایم تب مالت اینست که با تب و لرز و سردرد شدید و کوفتگی بدن همراه با حالت بیقراری شروع می شود . گاهی در بیمار حالت اسهالی به وجود می اید . اگر بیماری از بز به انسان منتقل شده باشد ، علایم تب مالت به طور خفیف نظیر دردهای عضلانی و کوفتگی و سردرد و درد پشت گردن شروع می شود ، عصرها بیمار تب می کند و به تدریج این تب تا صبح پایین آمده و به حد طبیعی می رسد و پس از قطع تب بیمار به شدت عرق می کند .

این تب یک هفته تا 35 روز ادامه می یابد و سپس علایم تب مالت  تا مدتی محو می شود و ممکن است بیماری به کلی از بین رفته و بهبودی حاصل شود . اما در اکثر مواقع پس از چند روز تب عود می نماید و معمولا عودهای تب تکرار و شش تا سه ماه بیمار به طور مواج تب دارد و همراه با تب علایم دیگری نظیر بی اشتهایی ، یبوست ، لاغری وضعف ، شکم درد ، سردرد ، کمردرد و دردهای مفصلی ، افسردگی و بیخوابی وحالت هیجان و بزرگی طحال در بیمار مشاهده می گردد و گاهی نیز غدد لنفاوی قدری بزرگ می شوند . اما جهت تایید و اثبات وجود بیماری تب مالت آزمایش خون و ادرار جهت وجود میکرب آن لازم می باشد و در صورتی که آزمایشگاه موفق به یافتن میکروب بیماری نشد نمی توان منکر بیماری گردید باید از راههای دیگری به تشخیص بیماری پرداخت .

جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید دستورات زیر را رعایت نماییم :

1- افرادی که از شیرگاو و بز استفاده می کننئد باید شیر را قبل از مصرف خوب بجوشانند یا به دقت پاستوریزه نمایند .

2- افرادی که با دام ها بخصوص دام های مذکور فوق در ارتباطتد باید توجه داشته باشند هنگام دست زدن به بدن یا مدفوع و اشیاء و ابزار آنها چنانچه دام آلوده بوده و در پوست بدن در محل تماس خراشی موجود باشد میکروب می تواند از همان راه داخل بدن شده و شخص را آلوده سازد .

منبع مطلب علایم تب مالت : سایت آسان طب

http://asanteb.com





:: بازديد از اين مطلب : 369
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بک لينک بک لينک